FAQ
Frequently asked questions
Wat is het verschil tussen een aparthotel en een gewoon hotel?
Een aparthotel combineert de service van een hotel (zoals receptie, schoonmaak en ontbijt) met het comfort van een appartement of studio, uitgerust met een kitchenette of een keukentje om zelf iets te kunnen opwarmen. Veelal loopt het check-in proces automatis. In Aparthotel Acacia is dit ook het geval. Na het online inchecken ontvangt u de code om binnen te kunnen in het hotel en uw kamer.
Hebt u toch assistentie nodig dan kan u steeds +32 9 378 09 50 bellen, een berichtje sturen of naar de receptie komen van hotel Shamon tijdens de openingsuren.
Hoe moeten we inchecken?
Aparthotel Acacia is een selfservice check-in hotel. U ontvangt instructies en de toegangscode om binnen te kunnen, van zodra u de zelf check-in hebt voltooid. Deze wordt u een dag voor aankomst naar u gestuurd per sms of mail.
Is er een receptie?
In Aparthotel Acacia is geen receptie. Maar wenst u persoonlijk geholpen te worden, dan kan u steeds naar de receptie van Boutique hotel Shamon komen. Deze is gelegen net naast de deur. De receptie is er geopend van 16-22u.
Wat zijn de Check-in uren? Kan ik vroeger of later toekomen?
Inchecken kan vanaf 16u.
Tegen een toeslag kunt u al eerder inchecken (op zijn vroegst vanaf 14u). Dit is alleen mogelijk als u vooraf reserveert en op basis van beschikbaarheid.
Hoe laat is check-out?
Uitchecken kan tot 11u.
Tegen een toeslag kan u langer op de kamer blijven (ten laatste tot 13u).
Dit is alleen mogelijk als u vooraf reserveert en op basis van beschikbaarheid.
Zijn huisdieren toegelaten?
Huisdieren zijn niet toegelaten.
Is ontbijten mogelijk?
Zeker! Het ontbijt wordt ook geserveerd bij Hotel Shamon, net naast de deur. (weekdagen van 7u-9u30 en weekend/feestdagen van 8u30-10u30)
Wenst u alsnog ontbijt te boeken? Doe dat dan zeker op voorhand en/of voor 22u om zeker te zijn van uw tafeltje.
Is er een keuken aanwezig in de kamer?
Ja, elke unit beschikt over een volledig uitgeruste kitchenette (voorzien van een microgolf, pannen en potten, borden, bestek, … koelkastje, en 1pits kookplaat) De superior appartementen beschikken over een grotere keuken met 2-pits kookplaat, koelkast, kookgerei en servies, vaatwas, microgolf/grill. Perfect om zelf maaltijden te bereiden.
Zijn beddengoed en handdoeken inbegrepen?
Ja, bedlinnen en handdoeken zijn altijd voorzien en worden regelmatig vervangen.
Is er een restaurant in het hotel?
We hebben zelf geen restaurant in het hotel, aangezien er een tiental restaurantjes op wandelafstand van het hotel gelegen zijn. We hebben een overzichtje klaar liggen in uw kamer, of kunnen dit gerust op voorhand e-mailen.
Komt u laat aan of wenst u het hotel niet meer te verlaten? Dan kan u terecht in onze shop met een selectie van heerlijke gekoelde drankjes en een selectie van kwalitatieve kant-en-klaar maaltijden van Gourmart , die u eenvoudig kan opwarmen en ter plaatse kan opeten.
Hebben jullie een elektrische laadpaal?
Ja, deze bevindt zich vooraan het gebouw bij Hotel Shamon op het grasplein. Dit is de sobere zwarte paal, tussen de haag.
Is er een parking?
Zeker, U kan gratis parkeren op onze parking vooraan aan het gebouw. Bent u met een grotere (vracht)wagen dan kan er ook gratis en veilig naast de baan voor het hotel geparkeerd worden.
Kunnen we onze fietsen veilige stallen?
We hebben een veilige fietsenberging waar we jullie fietsen veilig kunnen opbergen, achteraan het hotel, de fietsen kunnen er ook opgeladen worden. Mogen we vragen het gebouw niet met fietsschoenen te betreden en fietsbatterijen enkel in de fietsenberging op te laden en niet in de kamer?